سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است : دانش در دل که دانشی سودمند است و دانش بر زبان که حجّت خدا بر بندگانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
حجاب و عفاف ، عاشورا ، مجلس شورای اسلامی ، رئیس جمهور ، دموکراسی ، امام حسین علیه السلام ، شرح غزلیات حافظ ، شهوترانی ، صوفیه ، ضعف ایمان ، ظلم و ستم ، ظهور ، مردم سالاری دینی ، مشکلات اقتصادی ، معصومین علیهم السلام ، موسیقی ، میرزا جوادآقا طهرانی ، نرخ کالاها ، نگاه ، نگاه شهوت آلود ، عرفان کاذب ، عقد موقت ، علماء شیعه ، علی اکبر ، غضنفر ، کسب حرام ، کسب حرام و کمرنگ شدن ارزشهای دینی و اخلاقی ، لقمه حرام ، امام رضا علیه السلام ، امام زمان عجل الله فرجه ، امامان شیعه ، برکت عمر ، بهشت ، بی غیرتی ، تمدن ، توجه به معاد ، توصیه پیامبر صلی اله علیه و آله به کمک برای تامین جهیزیه و سایر ، تولدم ، جهیزیه ، آب ، ابراهیم ، ابوالفضل علیه السلام ، ابوعبیده جراح ، احمدی نژاد ، استخدام زنان ، اسلام رفاقتی ، اسماعیل ، اصرار لاریجانی بر بازگشت دولت به ریل قانون ، دموکراسی غربی ، دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند ، دین سالاری مردمی ، رسالت رسانه ای ، زن در خانقاه‏ ، سؤال از رئیس جمهور ، سخن گفتن ، سکوت ، شاه خوبانی و منظور گدایان شده ای ، حجاب و عفاف در خانه و خانواده ، حرامخوران عاشورایی ، حضرت زینب سلام الله علیها ، حضرت علی علیه السلام ، حکومت اسلامی ، حورالعین ، حیا ، خانقاه ، دختر ، دکتر لاریجانی ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :66
بازدید دیروز :92
کل بازدید :343095
تعداد کل یاداشته ها : 145
103/2/7
1:31 ع
موسیقی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اللَّهَ اللَّهَ فِی الْقُرْآنِ لَا یَسْبِقُکُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَیْرُکُم‏ خدا خدا را درباره قرآن ، مبادا دیگران در عمل به آن برشما پیشی گیرند. نهج البلاغه نامه 47

 

بی شک یکی ازآموزه های قرآن کریم قطع ارتباط با ستمگران و ظالمان است لیکن با نهایت تأسف شاهدیم گاری چرخ شکسته سردمداران جهان عرب در عمل به قرآن از راه بازمانده و کشوری غیر مسلمان همچون ونزوئلا در حمایت از مردم ستمدیده غزه از از امیران عرب گوی سبقت ربوده است.

 

ای کاش میدانستم آن هنگام که آتش فتنه اسرائیل فرو نشیند و حقایق بیش از پیش جلوه نمایی کند سران مصر و عربستان سعودی داغ این ننگ را چگونه از پیشانی نامبارک خویش پاک خواهند کرد؟ 


  
  

تو یکی از سفر های تبلیغی بنا به درخواست یکی از بانوان محترمه یه شب بحث محرم و نامحرم و احکام نگاه کردن رو مطرح کردم اما نکته خیلی جالب این بود که بعد از پایان جلسه متوجه شدم درصد قابل توجهی از خانما نمی دونستن که برادر شوهر ، شوهر خاله و شوهر عمه نامحرمند! میگفتن که با اونا دست میدن و حتی روبوسی هم میکنن!!

 

وقتی هم که با اظهار تعجب من روبرو می شدن می گفتن آخه کسی تا حالا این احکامو بهمون نگفته.

 

واقعا ریشه این بی مبالاتی و یا حداقل بی اطلاعی نسبت به احکام محرم و نامحرم در کجاست و چه کسانی مقصرند ؟

 

لطفا راجع به این قضیه فکر کنید و نظر بدید.

 

بزودی به ریشه یابی این قضیه خواهیم پرداخت.


  
  

ایام محرم رفته بودم روستای هنویه و نایگ از توابع بشرویه

 

ظهر عاشورا مقتل خونده بودم و یه گوشه ای نشسته بودم گریه می کردم که یه دفعه یه پسر 6 یا 7 ساله اومد پیشم و بهم گفت : آقا شیخ گریه نکن! بعد یه شکلات از تو جیبش درآورد و بهم تعارف کرد. من تو حال و هوای گریه بهش اعتنا نکردم و با دستم بهش اشاره کردم برو. پسرک که خیال کرده بود من شکلات دوست ندارم ، نصف کیکشو جلو صورتم گرفت و گفت : این خوبه؟!!! تو رو خدا گریه نکن!


87/10/23::: 10:0 ص
نظر()
  
  

امروز مقابل تلویزیون نشسته و نظاره گر تصاویر جانخراش به خاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم و بی دفاع غزه بودم؛ ناگاه چهره دوست داشتنی مجاهد بزرگ امام موسی صدر در نظرم مجسم شد و این پرسش اندیشه ام را به خویش مشغول کرد که به راستی اگر امام موسی صدر اکنون حضور داشت چه می کرد؟آیا او همچون اکثر قریب به اتفاق مسلمین و زمامدارانشان نگرانی خویش را از فاجعه غزه تنها در قالب تأسف نشان می داد؟

 

به راستی اگر زمامداران ممالک اسلامی دست از خود کامگی برداشته و به منافع مشترک جهان اسلام و هدف والای آن ــ که همانا اعتلای کلمه توحید است ــ می اندیشیدند ، عزت مردم ستمدیده فلسطین را عزت خویش دانسته و ستم بر آنان را ستم بر خویش می دیدند ، اینگونه بی تفاوت سکوت می کردند و چون شیطانی اخرس ، سکوت مرگبار خویش را چراغی سبز بر اعمال ددمنشانه صهیونیسم غاصب می ساختند؟ مگر به ما نیاموخته اند که جهان اسلام مرز جغرافیایی نمی شناسد و همه مسلمین در سراسر کره زمین نسبت به آنچه که به سایر مسلمین می گذرد مسئولند؟ اگر هر یک از مسلمین فقط به رفاه خویش بیندیشد و تنها مراقب محدوده محل سکونت خویش باشد آنگاه واژه « امت واحده » چه مفهومی خواهد داشت ؟ مگر نشنیده اند این سخن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را که « هر که شب را به صبح رساند و در اندیشه سامان یافتن امور مسلمین باشد مسلمان نیست » ؟

 

زمامداران ممالک اسلامی آنگاه که به مصالح جزئی محدوده جغرافیایی خویش بیندیشند و تا هنگامی که هر یک از مسلمانان چراغ عافیت را فقط و فقط برای خانه خود بخواهد ، ابر شوم ذلت بر سر مسلمین یایه گستر خواهد بود ؛ و آنان را یارای اعتلای حق نخواهد بود.

 

برادر و خواهرم آیا تا بحال با خود اندیشیده اید که چرا دشمن فقط امثال امام موسی صدر را می رباید و امثال بهشتی را آماج تهمت ها قرار داده ودر نهایت ترور می کند لی با زمامداران دیگر مالک اسلامیو روشنفکرانشان چندان مشکلی ندارد؟  چرا محافلی همچون کانون رهپویان وصال را هدف بمب گذاری قرار می دهد ولی در مقابل مجالسی که آتش تفرقه شیعه و سنی را روشن می کنند  و یا به روشنگری و افشاء توطئه های دشمنان بی تفاوتند بی هیچ خطری به راه خویش ادامه می دهند؟ آیا جز این است دشمنی دشمنان دین تنها با روحانیون و روشنفکرانی است که با بیان و بنان خویش توطئه های دشمنان را افشا نموده و به مبارزه با آنان برمی خیزند؟

 

آری ! اگر آحاد مسلمین بدانند که مسائل جهان اسلام فراتر از مرزهای جغرافیایی است و زندگی تنها در تحصیل اسباب رفاه و آسایش خویش و اطرافیانشان خلاصه نمی شود و اگر متوجه این نکته شوند که تضییع حق مردم غزه ستم بر همه امت است و اگر بدانند حیات و زندگی حقیقی اعتلای کلمه توحید و تلاش در راه تحقق آن است که « ان الحیاة عقیدة و جهاد » دیگر مجالی برای جولان دادن دشمنان دین باقی نخواهد ماند و البته بر روحانیون متعهد و دانشگاهیان بیدار است که با تمام تلاش  رسالت الهی خویش  را به انجام رسانند و امت اسلام را از این خواب گران بیدار سازند.


  
  
<      1   2   3   4      
پیامهای عمومی ارسال شده
+ یکی از کاربران اینجا یه فید زده بودن و نوشته بودن که 290.000 تومان پول ادکلن دادن و مستمسکشون هم همون روایت معروف بود که: "پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بیشترین مورد خرجشون عطر بوده" در پاسخ به این کاربر بسیار محترم و شریف باید بگم که معمولا مذهبیها مفهوم برخی از روایات رو خوب درک نمی کنند و بدون توجه به قرائن بهش استناد می کنند
+ آقا من کم سوادم ولی حرف من کم سواد اینه چرا عزت ملی رو می فروشید؟ مگه نه اینکه اجانب تحقیرمون میکنن که به خاطر تحریمها و زور گفتن اونا سر تسلیم فرود آوردیم تا جایی که حتی سبد کالا را هم ناشی از ذلت ایران و شکستش در برابر تحریمها میدونن!
+ ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش
+ یاد پیامرسانی های پارسی بلاگی قدیمی مخصوصا آقای *محمد فیاضی* بخیر هر کجا هست خدایا به سلامت دارش
+ از یزد خوشم میاد چند دوست یزدی دارم و همشون خوش ذوقن و البته متاسفانه کمی سختگیر ... مردیم از بس یزدی خنگ ندیدیم :)
+ عزت ملی در توافق هسته ای ژنو خدشه دار و رجز خوانی ها و کرکری خوانی های آمریکا و اسرائیل بیشتر شده مخصوصا اینکه اسرائیل مدعیست چون زور بالای سر ایرانیها بوده به علامت تسلیم پای میز مذاکره نشستند. منتظریم ببینیم تیم دیپلماسی ایران چه تدبیری برای بی اثر کردن این رجزخوانی ها دارند!
+ این روزها در پی فرمان مقام معظم رهبری برخی رسانه ها سعی در تشویق والدین برای افزایش نسل دارند.البته اصل این ساست کار درستی است و اصولا برنامه کنترل جمعیت کشورهای مسلمان از نقشه های شوم استکبار بوده است.به عقیدهما ایران مشکلی برای اداره یک کشور پر جمعیت ندارد اما در عین حال باید برنامه ای جامع نیز برای عدالت اجتماعی تو توزیع عادلانهامکانات و فرصتها تدوین شود
+ این وبلاگ را بخوانید
+ البته دولت پیشین دولت دروغگویان و منافقان شاید باشد اما دولت کنونی نیز فقط شیوه دروغپردازی را عوض کرده است
+ آقازاده های ترکیه ای اختلاس میکنند و پدراشون مجبور به استعفا میشن برخی از آقازاده های ایرانی بر خوان بیت المال چمبره میزنن اما ...